My legs are burning

Skolan idag kändes det mycket bättre än igår. Klasserna jag bytte till var Current Affairs (man läser och diskuterar världsnyheter), English 3 och World Geography. Sedan ska jag imorgon ta bort Yearbook från mitt schema och istället ha Study Hall, man sitter i ett rum och gör läxor och sånt istället för lektion.
 
Nu tänkte jag berätta hur en dag på High School för mig ser ut:
- 07.23 går bussen och det är 40 min bussresa till skolan
- 08.25 börjar första klassen
- Alla klasser är 45 min (trooor jag), när det gått 45 min ringer en klocka och då har man 4 min rast. På dom 4 minuterna ska man först ta sig till skåpet och sen till nästa klassrum innan det ringer igen. Fatta kort tid, man hinner inte ens gå på toa. haha idag var jag supermegakissnödig jättelänge :(
- Efter fjärde klass har man lunch
LUNCHEN: man tar ett paket, antingen vanlig mjölk eller chokladmjölk, sedan går man till maten och mattanterna lägger upp mat åt en ( SAY WHAAAT.. men de tycker det är mer hygieniskt), om man inte tycker om dagens mat kan man vid ett salladsbord göra sin egen sallad. lunchen är jättekort, så man hinner knapps gå på toa då heller, buhu för kissnödiga mig :( dom har heller inga knivar i matsalen, nedrans!
- Efter lunch har man sina sista fyra klasser.
 
Sen efter skolan idag provade jag Cross Country, gaaahlala kill my legs!! Vi sprang och sprans och sprang lite till (haha vet vad ni som känner mig tänker..) Men tror jag kommer fortsätta med det för träffade mycket nytt härligt folk!
 
Sedan kan jag berätta lite om imorgon också: det är fredag vilket betyder Football match. Och på Pekin (skolan) så är det tydligen så att tjejerna har footballkillarnas footballtröjor på sig under dagen om man får tag på en kille som vill låna ut. Jättekul, och några tjejer jag mötte frågade deras killkompis så jag har en tröja imorn haha. Innan matchen imorgon ska jag och Gretel träffa några tjejer och käka glass MUMS!! Sen åker vi och kollar på matchen, ska bli spännande att se hur det är.
 
 
 
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0