USA GOES KLADDKAKA

Idag har jag mest varit hemma ocg fixat och donat inför imorgon. Tog en lååång sovmorgon imorse (vilket jag behövde) innan jag städade rummet och hjälpte Sohie med skylten till våran hunds nya utebur som jag lovat. 
I princip alla här borta har sina hundar i en bur/inhängnad på baksidan. Jag tycker det är hemskt eftersom att hundar är sällskapsdjur och det ser ganska ensamt ut...
 
Sedan bakade jag för första gången här i USA en KLADDKAKA! Åh kände mig som gamla Hanna igen, hemma i Sverige tror jag nästan jag åt kladdkaka/kladdkake smet minst en gång i veckan... mums! Och jag kände verkligen hur otroligt gott det är när man bakar frå grunden. I USA använder dom sig nästan alltid av pulver man bara behöver vispa ihop med vatten och ägg när dom bakar vilket ger en lite konstgjord sma.. Nej riktigt ska det allt vara tycker jag!!
Nu ska jag lägga mig med en fullproppad mage av smet och kaka, det ska bli spännande att se hur mycket Thanksgivnig mat jag lyckas proppa i mig imorgon ;)
 
P.S Emma, inget slår dina kladdkakor! hur mycket jag ön försöker blir mina knappt hälften så goda. Lova mig att du bakar en kladdis till mig när jag kommer hem? SAKNAR DIG OCH DINA KLADDKAKOR ♥
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0