Homecoming dress shopping

Jag borde vara seg som en sengångare idag eftersom jag bara sov en  och en halvtimme inatt, men det är jag inte! Spenderade kvällen och  natten med Gretel och Shelby, och eftersom Gretel varit sjuk och går pa  medecin är hon hyper hela tiden så hon holl mig vaken haha.
Idag gick vi upp vid 8 tiden for att åka in till (minns inte vart det var) och gå i kyrkan. Det var spännande att se en annan kyrka an den vi brukar gå till på  söndagar. Gudstjänster här är verkligen annorlunda än i Sverige, det är  mycketmycket mer och bättre live musik, mer entusiasm och gemenskap. Men idag var första gangen jag blev lite rädd for folk var superkristna och skrek HALLELLUJA och AMEN och sträckte upp armar i luften och grät  nästan. Visst ar det helt ok att dom får gora det men tror ni hade velat se mig stå lost mitt i allt och se skraj ut...
 
Efter kyrkan åkte vi in till Iowa City för shopping efter HOMECOMING DRESSES.
Homeoming är som en mini bal nu när skolan börjat. Våran är den 1 eller 5 oktober och jag ar  jättetaggad!! Klänningarna dom har har i USA är väldigt pimpiga och inte alls min stil om man säger så.. men tillslut hittade jag en klänning  jag tyckte om. Den ar simpel och inte alls typisk homecoming, men jag  ska köpa lite smycken jag kan ha till. Är hellre mig sjalv i en klänning jag tycker om an lägger pengar på en jag inte vill ha!
 
Köpte också ny mobil idag eftersom min gamla har strulat och jag inte haft  täckning nååågonstans!! Det sugiga är att eftersom det inte är teckning  med sim-kort här borta var jag tvungen att köpa en mobil som jag inte kan använda när jag kommer hem till Sverige så köpte den billigaste, men  känns skönt att ha en fungerbar mobil i alla fall!!
 
Nu måste jag lägga mig foö imorgon ska jag upp TIDIGT för Emily hämtar upp mig 06.15 för det är min första dance practice med skolans Dance Team  imorgon bitti, ska bli jättekul!!
Här far ni lite bilder från dagen (lovar att ta kort på klännigen sen också så ni kan se)



 
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0