Dottie the dog

Något jag blir riktigt irriterad över är hur folk behandlar hundar här borta. Min värdfamilj har haft hund i tre år och hon är jättesöt, men man ser henne..aldrig. Hon bor ensam i en bur på baksidan året om, två gånger om dagen får hon komma ut för att gå fem minuters promenader med min värdpappa. En på morgonen, en på kvällen. Alltsa seriöst, om man ska ha en hund får man väl förfan ta hand om den också! Nej usch vad jag tycker synd om henne.
Jag har börjat ta med henne ut på promenader minst en gång om dagen för jag klarar verkligen inte av att höra henne gny ute i buren. Nej seriöst, ta hand om hunden... annars tar jag med henne hem till sverige!!
(no offense värdfamilj, jag älskar er fortfarande, men snälla säg inte att ni tycker synd om Dottie när ni inte gör någon jävla skit åt situationen)

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0