Deer Season

Igår startade jakt säsongen här borta, så alla springer runt i skogarna med gevär och orangea västar och skuter rådjur. Detta inkluderar grabbarna i min värdfamilj vilka har gått upp 5 varje morgon och kommit hem sent varje kväll två dagar i rad nu. Sammanlagt fick dom 7 rådjur, fem bockar och en get. (haha get... men med heter så, jag googlade det faktiskt!!) Min värdpappa ville att jag skulle följa med och bearbeta köttet för att få uppleva det. Jag sa först nej men sen ändrade jag mig eftersom att dett är en sån typisk grej här borta, alla är verkligen jaktgalna, jag skoja inte, så jag tänkte att jag lika gärna kunde göra det nu när jag är här. Så idag har jag alltså skinnat, skärt och malt ner döda illaluktande rådjur. Mmmmm riktigt mysigt och riktigt amerikanskt här i Iowa. Speciellt myspys var det när dom skärde itu huvudet på ett rådjur med motorsåg och hjärnan spashade ut över hela golvet, mumsfillibabba :)

 

 

Kommentarer
Postat av: Deerhunter

Passa dig så att du inte blir en omslagsbild på nån amerikansk jakttidning.

Svar: hah yeah right
Hanna Häger

2012-12-06 @ 17:42:59
Postat av: BARRO

ÅÅÅH FY. Tur att man är vegetarian och slipper sånt äckel. (:

Svar: men barobus, nar blev du vegitarian...detta har hanni missat!!!? :)
Hanna Häger

2012-12-07 @ 17:45:35
URL: http://rafikiflower.blogspot.com
Postat av: liisi

GROSE!!! hahah

Svar: I KNOW!! ..but after a while it gets kind of fun actually.. ehehhehe
Hanna Häger

2012-12-11 @ 04:08:28

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0