Gingerbread tree and snow

I onsdags flyttade jag in hos Gretel för tre dagar. Den natten kom det en, vad amerikanarna kallar "snö storm" och jag kallar "snö fall". Men i alla fall så fick vi SNÖÖÖÖÖ YEEEY äntligen kommer julkännslan på riktigt!
Under natten frös gatorna till is så skolan var inställd torsdag och fredag. Om det hade varit Sverige hade jag varit överlycklig men nu blev jag ledsen för idag skulle varit Gretels sista skoldag och vi hade fixat med party och mys. Men istället har vi bjudit in alla till Pizza Ranch imorgon för en hejdåmiddag.
 
Det jag gjort de senaste dagarna är: baka pepparkaks gran (jupp inget hus utan en gran), sooooovit, busat, piercat klart mina öron, springit runt i snön som ett litet barn och sett Gretels reaktion när hon för första gången upplevt att det snöar. (hon har sett snö tidigare men aldrig sett det snöa).
 
Nu blir det mer julbak för min det, PUSS på er.



 

Kommentarer
Postat av: Tomten

Ha en riktig god jul och hälsa Aussietjejen detsamma.

Svar: det ska jag och god jul pa dig med :)
Hanna Häger

2012-12-22 @ 02:00:46

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0