Merry Christmas

GOD JUL PÅ ER ALLA!!
Igår började jag julen med att skypa med familjen hemma i Sverige. Sedan kom Gretel hit och vi firade med henne och öppnade julklappar. På kvällen åkte vi till kyrkan för att tända ljus och sjunga julsånger för att till sist åka hem för att och öppna julklappar. Jag blev glad när jag fick reda på att vi skulle öppna julklapparna den 24:e eftersom att jag är så himla "traditionisk". Jag älskar traditioner och gillar helst inte när det ändras. Därfor tycker jag det är spännande att jag firar jul i ett helt annat land med andra traditioner. Det kändes konstigt att inte vara med familjen, inte ha Kalle Anka kl. 3, ingen mandel i gröten, ingen dansk julmat och ingen tomte. Men det får bli extra mycket av det nästa år!
 
Vi kommer åka upp till Nana och Papa (farmor och farfar) om några dagar och fira mer jul och nyår. Efter det kommer jag berätta om amerikansk julmat och jultradiioner jag fått uppleva.
Annars har jag fått manga fina julklappar. Det är otroligt vad generösa folk är här borta, jag fick till och med julklappar av släkt jag inte ens träffat. De flesta av mina klappar är jag riktigt riktigt nöjd över, men vissa (när det gäller ex kläder...... skrattar jag lite), jag kommer visa vad jag fått senare. Sen är jag också nöjd med vad jag gav, jag tycker det är roligare att ge än få!
Och TACK for alla unerbara julklappar från Sverige, ni är bara för goa

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! Tycker din blogg är jätte bra och jag kollar in den flera gånger om dagen för att se om du har skrivit ett inlägg!

Nu kommer mina frågor, vad heter alla i din värdfamilj? Och hur gamla är dom? :) kram!
Och kommer du lägga ut bilder och göra en mapp om ditt år i USA på Facebook? Och kan man adda dig då? :)
Kram & hoppas du har det bra i USA! Hälsa din värdfamilj! :)

Svar: Tack sa mycket, vad glad jag blir!! Min vardmamma heter Antoinette, vardpappa Mark, broder Graham 18, Christian15 och Isaiah 12 och syster Sophie 9.
Jag kommer nog inte lagga upp nagra bilder pa facebook just nu for det ar alla mina kompisar sa bra pa haha, men nar jag aker till Hawaii och NY kommer jag sakert lagga upp bilder fran det! Klart du kan adda mig da :)
Kram pa dig :)
Hanna Häger

2012-12-26 @ 12:09:31
Postat av: Tilda

GOD JUL HÄNNIBÄNNANI

Svar: GOD JUL FINA TILDIS!!!
Hanna Häger

2012-12-26 @ 13:12:27
Postat av: Johanna Fosselius

Åååh God Jul Hanna!! <3

Svar: god jul johannis, hoho <3
Hanna Häger

2012-12-26 @ 13:32:03
URL: http://twitter.com/jfosselius

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0