Love is my religion

Sitter nu ensam hemma med fika (gjorde cookie in a mug, tar 40 sekunder i mikron är hur gott som helst) och kollar på Grey's Anatomy. Forever alone yes... men faktiskt riktigt skönt.
 
Vi har gäster just nu så vi bor 10 personer i det lilla huset. Sen vill jag inte vara hemsk eller så men gästerna är läskiga!! De är här för att tala om gud och föra vidare hans budskap, så varje kväll sedan i fredags har de varit i kyrkan. För att vara snäll följde jag med i fredagskväll och kan säga att det räkte gott och väl för mig. Vi spenderade över 4 timmar i kyrkan och alla stod och grät och bad till gud. Sen försökte han som håller i det hela få över mig till kristendomen. Han sa att gud talat till honom om att jag om några år kommer åka till fem olika nationer för att föra vidare guds budskap. Sen ville han att jag skulle be bön innan jag gick och la mig för att be gud att visa sig för mig, for att stärka min tro... Jag har verkligen ingenting emot kristendomen och folk som tror på gud, inte alls, men blir bara så jävla arg när de tvingar mig till att göra saker och haller på, så efter det vägrade jag följa med till kyrkan. Som tur är vet min värdmamma hur jag tycker så hon sa att jag inte behövde om jag tyckte det var obehagligt. Och seriöst... det var läskigt!
 
Men som tur är åker gästerna vidare imorgon så jag kan slappna av. Sen vill jag bara berätta något jattefint. Igår sa min vardbror "I love you more than my play-station" till mig. Gissa om jag blev rörd, haha Isaiah är värdens nast bästa lillebror. Först kommer min Jakob såklart som jag saknar massvis!

Kommentarer
Postat av: Johanna Fosselius

Fy fan……

Svar: ja det var lite obehagligt, men nu har dom akt:)
Hanna Häger

2013-03-07 @ 21:47:59
URL: http://twitter.com/jfosselius

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0