Hägers in America

Som sagt har jag precis varit på en härlig semester-resa med min svenska familj. Jag vill bara börja med att berätta hur UNDERBART det var att få träffa dom igen och nu när jag tänker efter fattar jag inte hur jag klarat nästan 9 månader utan dem. Om jag ska vara ärlig var jag lite nervös i början men som tur var var allt lika normalt (eller normalt kanske inte är rätt orsdval, hägerfamiljen är ju hägerfamiljen....) men det var i alla fall som om vi inte vart ifrån varandra alls efter bara fem minuter. Jag bara älskar älskar älskar min tokiga familj
Men nu till resan:
 
äventyret borjade i New York City. Där spenderade vi tre hela dagar på ett hotell supernära Times Square.
Vi åkte runt på sightseeing i röda turistbussar varje dag och fick se massa typiska New York saker. En av dagarna åkte vi till kyrkan vid Groud Zero och såg frihetsgudinnan på håll.
 
En av kvälllarna åt vi på Famous Daves for att fira lite födelsedagar vi missat.
 
Vi hade också en stammis-restaurang där vi nästan alltid åt frukost.
Vi shoppade MASSOR.. och då menar jag massor. Under hela resan har jag köpt converse, två jeans, tre shorts, fyra klänningar, en jacka, en keps, Victoria Secret trosor, parfym, en kaffe termos och en amerikansk flagga. Haha, hela familjen gick loss i kepsaffären...
 
Vi hittade Ben&Jerry's affären...
...och M&M's store!
En av dagarna åkte vi upp i Empire State Building, jättefin utsikt!
 
Vi tog oss också en promenad i Central Park. Såhimla bra med en fridfull park mitt storstaden.
 
Sista kvällen blev det en natt-tur med turistbussen for att se New York skyline, det var otroligt vackert!
 
Efter ett par dagar i den magiska staden (jag ALSKAR New York) så bar det av mot flygplatsen och Colorado. I Colorado spenderade vi några dagar och lekte turister igen. Colorado är jättevackert! En av dagarna åkte vi till Garden of the Gods.
 
Vi hittade en mysig liten by med fina matställen där vi åt.
 
En av dagarna körde vi upp for Pikes Peak (högsa berget man får besöka), fast tyvarr fick vi inte åka till toppen pga snö och is. Men det var fortfarande en väldigt vacker utsickt.
 
Sen besökte vi också The Olympic Training Center och pappa fick äntligen stå på prispallen.
 
På hotellet fanns ett så kallat Hot-tub dar vi bubblade många kvällar.
 
Vi besökte också bron over Arkansas river. Den var gjord av träplankor.
Efter Colorado vistelsen bilade vi till Kansas City. Där fick vi två riktigt soliga dagar och en av dom spenderade vi påett Zoo. Jag tycker inte om Zoo!
 
Vi åt på California Pizza Kitchen en av dagarna och jag säger bara YUUUUUM!
Sen bar det av mot Iowa, det var dags för min svenska familj att möta min amerikanska familj. Jag var nervös i början men det gick jättebra och alla tyckte om varandra. Första dagen slappade vi hemma.
 
Andra dagen i Iowa följde min familj med till skolan för att träffa alla och se vart jag hållit hus. Efter det åkte vi och shoppade. Jakob, gillar du mina nya underkläder?!?
 
Sista hela dagen spenderade vi med min värdpappa. Vi åkte till American Gothic House där historien om världens näst mest kända tavla finns (dom måste ljugit för jag har aldrig sett den förut). Sen åkte vi till Swedsburg, en stad svenskarna kom till för flera år sedan. Nu finns det ett museum där och det var supermysigt!
 
På lördag morgon var det dags att säga hejdå. Det var jobbigt och jag tyckte inte om det! Men får tänka på att vi kommer ses igen om bara en månad och innan dess har jag supermycket att se fram emot!!
 
P.S jag har världens bästa familj, no matter what!
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna Fosselius

Myyyys!! <3

Svar: mys pyspyyys <3
Hanna Häger

2013-05-06 @ 07:46:14
URL: http://twitter.com/jfosselius

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0