Just some thoughts

När men levt med en speciell livsstil i nästan 6 500 dagar och helt plötsligt befinner sig på andra sidan jordklotet börjar man självklart att jämföra det med det man är van. Sedan jag kom hit har jag upptäckt både positiva och negativa olikheter som jag lagt på minnet. Ganska intressant faktiskt. De största skillnaderna hittils är nog:
- de använder inte kniv när de äter(ibland för att dela maten, men om det går delar de helst med gaffeln)
- chokladen i USA smakar inte alls lika supergott som svensk choklad
- de har heltäckningsmattor, även i tvättstuga och badrum
- alla här är mycket socialare och trevligare mot varandra, även folk man aldrig träffat förr
- det tar bilden vart de än ska
- var tredje person man ser är överviktig (hehehehehe)
...kommer inte på så mycket mer just nu men stay tuned för mer info när skolan börjar. Slår vad om att High School har mycket att komma med :)
 
Natta för mig nu, ser fram emot imorgon då jag ska laga svenska köttbullar till Todds (värdpappas) jobbfest som vi ska på. Ska bli kul att få träffa lite fler amerikanare.
 
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0